AlexBrod Posted September 17 Report Share Posted September 17 Hej alla! Har någon stött på problem med att hyra bostad? Jag behöver veta vart jag ska vända mig för att få hjälp om min hyresgästs rättigheter kränks på Gotland. Jag skulle uppskatta all information! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1654 Posted September 17 Report Share Posted September 17 När hyresvärden oväntat höjde hyran visste jag inte vad jag skulle göra. Vänner föreslog att det fanns organisationer som hjälper hyresgäster, men jag kunde länge inte hitta en lämplig resurs. Allt förändrades när jag stötte på www.hgfgotland.se. Där hittade jag detaljerade förklaringar av mina rättigheter och tips om hur man förhandlar kompetent. Den här sidan räddade mig bokstavligen från onödiga utgifter och obehagliga tvister. Jag råder alla att använda det om du har liknande situationer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrDrevor1 Posted September 17 Report Share Posted September 17 Bra poäng! Jag har också varit orolig över denna fråga länge, men jag har aldrig lyckats hitta lämpliga informationskällor. Nu ska jag definitivt studera detta djupare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts