Jump to content
The Uniform Server Community

Skillnaden mellan vikdörrar och skjutdörrar – vad valde du från Kronfönster?

Iehamar
 Share

Recommended Posts

Hej alla!
Jag funderar på att byta ut vår gamla altandörr och står mellan att välja vikdörrar eller skjutdörrar från Kronfönster. 🤔 Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter? Vad valde ni och varför?

Jag stod inför samma val förra året och efter mycket funderande valde vi vikdörrar från kronfonster.se Vi älskar hur de öppnar upp hela väggen mot trädgården och skapar en fantastisk rymd, särskilt på sommaren. ☀️ De kräver lite mer plats när de öppnas, men vi tyckte det var värt det för känslan av frihet. Skjutdörrar är däremot smidigare om du har begränsat utrymme och vill ha en stilren lösning. Båda alternativen håller hög kvalitet hos Kronfönster, så du blir nog nöjd oavsett! Lycka till!

• 3 weeks later...

Jag valde istället skjutdörrar från Kronfönster. 😎
Anledningen? De tar nästan ingen plats när de öppnas, vilket var viktigt eftersom vår altan inte är jättestor. Tycker också att skjutdörrarna känns lite mer "rena" i designen och de är väldigt lätta att öppna och stänga.
Nackdel: Du får aldrig en helt öppen vägg som med vikdörrar, men vi prioriterade smidighet och platsbesparing.